پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

«نت پک» استرالیا از آنِ «ابد و یک روز» شد

فیلم سینمایی «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی، در اولین حضور جهانی خود، در ششمین جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا موفق به دریافت جایزه «نت پک» از این فستیوال شد.

«ابد و یک روز» اولین تجربه کارگردانی سعید روستایی به تهیه‌کنندگی سعید ملکان است که جایزه نت پک (ارتقای شبکه سینمای آسیا) را در ملبورن از آن خود کرد. نوید محمدزاده به نمایندگی از فیلم «ابد و یک روز» این جایزه را دریافت کرد. 

داوران این بخش را ماکسین ویلیامسون (داور جشنواره ابسا و آسیا پاسیفیک)، اندرو پایک (از بزرگترین پخش کننده های فیلم استرالیا) و گراناز موسوی تشکیل دادند.

روایت خانواده‌ای که درگیر مشکلات مختلفی همچون اعتیاد، تهی دستی، بیکاری و از همه مهم تر روابط عاطفی میان اعضاء خانواده می‌باشد و بدنبال رهایی از این مشکلات داستان‌هایی در حین تدارک دیدن مراسم عروسی سمیه شکل می‌گیرد که منجر به اتفاقاتی و تغییراتی در رابطه افراد خانواده می‌شود.

تعریف واژه «ابد و یک روز» در خود فیلم معلوم می‌شود. مرتضی (پیمان معادی) معنای این واژه قضایی را این‌گونه بیان می‌کند: «وقتی به مجرمی ابد می‌دهند، بعد از ۱۵ سال او می‌تواند تقاضای فرجام خواهی کند و از مدت حبسش کم کند. اما وقتی قاضی حکم ابد و یک روز می‌دهد دیگر امکانی برای کم کردن مدت حبس نیست. مجرم تا یک روز بعد از مرگش هم باید در زندان بماند.»

جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا به مدیریت آرمین میلادی و آن دمی گرو از ۲۰ اکتبر (۲۹ مهر) الی ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان) در ۶ شهر بریزبن، ملبورن، آدلاید، پرت، سیدنی و کانبرا برگزار می‌شود.

ب س / س م

این مطلب را به اشتراک بگذارید